1394-05-13 09:01
1434
1
18476
احداث بزرگ‌ترین موزه روستایی کشور و خاورمیانه در گلستان؛

بازدید استاندار گلستان از روند آماده‌سازی موزه روستایی گلستان + تصاویر

  استاندار گلستان از روند آماده‌سازی موزه میراث روستایی گلستان بازدید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه،استاندار گلستان در این بازدید از آغاز عملیات اجرایی دومین موزه روستایی کشور در گلستان خبر داد و گفت: این موزه با پیش‌بینی اعتبار 300 میلیارد ریالی در محوطه پارک جنگلی قرق احداث می‌شود.

حسن صادقلو افزود: موزه روستایی گلستان دومین موزه کشور در این بخش (پس از موزه روستایی استان گیلان) خواهد بود که در آن تمام نمادها، صنایع‌دستی و دانش بومی روستاهای استان گردآوری می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش کوچکی از این موزه روستایی روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهوری در محل پارک جنگلی قرق در شهرستان گرگان افتتاح خواهد شد، افزود: تکمیل نهایی این موزه طی سال‌های آینده انجام می‌شود.

احداث بزرگ‌ترین موزه روستایی کشور و خاورمیانه در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: بزرگ‌ترین موزه میراث روستایی کشور و خاورمیانه ازنظر وسعت در شهرستان گرگان با حضور معاون رئیس‌جمهور اجرایی خواهد شد.

ابراهیم کریمی افزود: استان گلستان ظرفیت بسیار باارزش و منحصربه‌فردی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی یکی از دستاورد‎های که می‎تواند بسیار حائز اهمیت باشد انجمن‎های میراث فرهنگی استان گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: امیدواریم از این ظرفیت منحصربه‌فرد که در استان گلستان در راستای حفظ میراث فرهنگی به وجود آمده بیشترین بهره‎برداری را داشته باشیم.

کریمی گفت: بزرگ‌ترین موزه میراث روستایی کشور و خاورمیانه ازنظر وسعت و دومین موزه میراث حوزه روستایی بعد از استان گیلان در شهرستان گرگان به وسعت 700 هکتار با حضور معاون رئیس‌جمهور اجرایی خواهد شد.

وی بابیان اینکه موزه میراث روستایی گلستان می‎تواند به‌عنوان یک پایلوت برای جشنواره اقوام استان گلستان شود، گفت: همزمان با اجرایی شدن این پروژه بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی شرق کشور در شهرستان گنبدکاووس کلنگ زنی خواهد شد.

nilkooh342 1

nilkooh342 1

nilkooh342 1

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

a.d

با سلام یادش بخیر پیشنهاد اولیه ایجاد موزه میراث روستایی استان را بنده به آقای مهندس سمیعی دادم . ولی چه فایده دریغ از یک تشکر .مهم نیست عملیاتی شدن پروژه و توسعه گردشگری استان مهم تر میباشد .بامید روزی که هیچ جوان گلستانی بیکار نباشد .

0
0
پاسخ
1394-05-13 10:58

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.